Search
Close this search box.

ניווט מהיר:

מפרט – הקדמה

לא מצאתם את מה שחיפשתם? צרו קשר ונשמח לעזור

מטרות המפרט

  1. המטרה של תהליך ניהול לוח זמנים בפרויקט, הינה להביא לכך שהפרויקט יושלם במועד. 
  2. מפרט זה מציג כללים שיסייעו להשגת מטרה זו. כוונת המפרט הינה לספק את ה-Best Practices של ניהול הזמן בפרויקט והוא מומלץ להוספה לחוזה של כל פרויקט חדש.   
  3. בחוזים הכוללים מפרט לו"ז אחר, מומלץ להשתמש במפרט זה כמפרט משלים, לאותם נושאים אשר אינם מכוסים על ידי המפרט האחר. באופן מיוחד הדברים אמורים במנגנונים לקביעת האחראי לעיכוב ובמנגנונים מפורטים לכימות ותמחור התארכות משך הביצוע, שיבושים והחשה. בנושאים בהם המפרט הנוכחי סותר את מפרט הלו"ז החוזי יגבר כמובן המפרט החוזי, אלא אם יסכימו הצדדים ביניהם להחליפו במפרט זה. 
  4. ההנחיות לניהול הזמן בפרויקט נמצאות בפרק הראשון של המפרט: "ניהול הזמן במהלך חיי הפרויקט".
  5. תנאי בסיסי למניעת עיכובים בפרויקט הינו הטלת האחריות לעיכובים, על מי שאחראי לעיכוב. נושא זה נידון בפרק "קביעת אחריות לעיכובים".
  6. הדרכים לקביעת עלותם של עיכובים ושיבושים והתשלום המגיע בגינם, נידונות בפרק  "ניהול דרישות תשלום".
  7. ניהול הזמן וניהול לוחות זמנים בפרויקטים הינם נושאים הנמצאים בפיתוח מואץ בעולם כולו. בפרק "מקורות בנושא ניהול זמן" צרפנו הפניות למקורות עיקריים בעולם בנושאים אלו.
  8. בפרק "מבט לעתיד" סקרנו תחומים בהם קיימים חידושים טכנולוגיים אשר אנו מעריכים כי עם הבשלתם, הם עשויים להוות חלק ממהדורותיו הבאות של המפרט.

ייחודיות המפרט

ייחודיות מפרט זה הינה בהיבטים הבאים:

 

ניהול הזמן במהלך חיי הפרויקט 

  1. כיסוי תהליכי ניהול הזמן הפרויקט משלב המכרז, הנעדר מהמפרטים הקיימים, וכלה בשלב התביעות, הנעדר מהם אף הוא.
  2. הגדרות מפורטות לבניית לוח זמנים – החל משלב לוח הזמנים השלדי, המשך בלוח זמנים מפורט ואישור בסיסי. 
  3. הוספת כללים להצפה מוקדמת ככל האפשר של בעיות וחסמים העלולים למנוע את השלמת הפרויקט במועד.
  4. הגדרת המעשים הנדרשים על מנת למנוע עיכובים ולאפשר סיום במועד ואף לפניו. 
  5. ניהול לוח זמנים ועדכון לוח זמנים ושילובם בתהליכי ניהול הזמן הפרויקטאלים. 
  6. אפשרות ניהול לוח הזמנים באמצעות יועץ לו"ז משותף לשני הצדדים כדרך להקטנת עיכובים ומחלוקות לו"ז.

קביעת אחריות לעיכובים 

  1. הגדרה מדויקת של זהות הגורם שצריך לפתור את הבעיות ולהסיר את החסמים.
  2. הגדרת מנגנונים חד משמעיים לחלוקת האחריות להתארכות הביצוע בין הגורמים השונים.

ניהול דרישות תשלום 

  1. הגדרת מנגנונים מפורטים לכימות ותמחור העלות של אי עמידה בזמנים וכן של שיבושים והחשות. שני סוגי המנגנונים יחד מפחיתים את האפשרות להכין ולנהל תביעות סרק, והם מקטינים את אי הוודאות הנגרמת כתוצאה מתביעות סרק אלו. בו זמנית – הם מקלים על הכנתן ועל בדיקתן של דרישות כספיות מוצדקות. 
דילוג לתוכן